Marraskuu 2023

Hei Tehyn Haapaveden ammattiosaston jäsen!
On loppuvuoden jäsenkirjeen aika. Kerrataan syyskokouksen asioita ja nostan muutamia ajankohtaisia asioita vielä esille.

Sääntömääräinen syyskokous pidettiin 22.11.2023 Haapaveden Opistolla, Lönninkartanon Wiiwinsalissa ja teitä oli runsain joukoin saapunut paikalle. Jäsentemme aktiivisuus on ollut viime vuotena tai vuosina nouseva ja suuri kiitos siitä. Muistattehan, että arvomme Tehyn laukun kun jäsenmäärä on 120. Kaukana tästä ei edelleenkään olla! Suosittele jäsenyyttä siis myös työkaverille!

Kokouksessa käytiin sääntömääräisinä asioina ensivuoden toimintasuunnitelma, talousarvio ja valittiin toiminnantarkastajat. Kokouksessa esiteltiin alustavasti tulevaa ammattiosastorakennetta joka näillä näkymin on meille totta vuoden 2025-2026 vaihteessa. Ensi vuonna alkaa uusi luottamusmieskausi sekä uusi luottamusmiesjärjestelmä.

Vuoden alusta olemme osa Oulun Eteläistä, johon kuuluvat ”vanhat” Helmi. Selänne, Kallio ja Oulainen. Alueellamme päätoimisena pääluottamusmiehenä toimii Nina Pulkkinen ja osa-aikaisena pääluottamusmiehenä Anna-Kaisa Niemi. Haapaveden luottamusmiehenä aloittaa Minna Parhiala.
Pääluottamusmiehet tulevat ensi vuonna vierailemaan meidän luoksemme, luottamusmiesten yhteystiedot päivittyvät ammattiosaston nettisivuille loppuvuodesta.

Uutena tässä luottamusmiesjärjestelmässä myös Pyhännällä on paikka luottamusmiehelle. Paikka on vielä täyttämättä ja täydennysvaali tulossa – nyt kiireen vilkkaa rekrytoimaan tähän sopiva henkilö!
Alkuvuodesta on tulossa luottamusmieskurssit ja koulutusoikeudella pääset näihin työajalla. Tätä työtä ei tehdä yksin, vaan takana on kokeneita tekijöitä ja Tehyn tuki. Ammattiosasto sponsoroi Tehyn repun uudelle luottamusmiehelle ja hänet rekrytoineelle henkilölle. Ota yhteyttä Hennaan ao700@tehy.net / henna.nuolioja@pohde.fi tai 0400145700 asian tiimoilta.

Kokouksessa esiteltiin Pohteen ajankohtaisia asioita eli nyt pinnalla olevaa talousarviota johon liittyvät yhteistoimintamenettelyt. Aluetoimisto järjestää teams jäsenillan 7.12.2023 klo 18 johon ehdottomasti kannattaa osallistua. Kutsun olet saanut sähköpostiisi tai ilmoittautua voi tehy.fi/koulutus .

Ensivuodelle 2024 on alustavasti suunniteltu pääluottamusmiesten vierailuja ja matalan kynnyksen Tehy tutuksi / PopUp -kahvittelutapahtumia. On myös kaavailtu ystävänpäivän/laskiaisen tienoille koko perheen ulkoiluiltapäivää missä Tehy tarjoaa makkarat ja kahvit. Otamme mielellämme vastaan toiveita ensi vuoden virkistystoimintaan, voit jättää ideoita kenelle tahansa hallituksen jäsenelle tai yhdyshenkilölle, sähköpostiin tai nettisivuilla tapahtumat -välilehden boksiin.

Monenlaista! Vuosi lähestyy loppua mutta vauhti vaan ei näytä hidastuvan.
Otathan matalalla kynnyksellä yhteyttä Tehyyn, jos on jotain mielenpäällä.
Ammattiosaston löydät somesta fb: Tehy Haapaveden ammattiosasto 700 , ig: tehyhaapavesi ja nettisivut ao700.tehy.fi

Kirjelmän teille kirjoitteli puheenjohtaja Henna Nuolioja