Huhtikuu 2024

Terveisiä Tehyn sääntömääräisestä kevätkokouksesta!

Perjantaina 5.4.2024 kokoonnuimme viihtyisään Villakorkattiin käsittelemään sääntömääräisiä asioita jonka jälkeen aterioitiin ja nautittiin toistemme seurasta. Kokouksessa käytiin läpi viimevuoden toimintakertomus ja tilinpäätös, kuultiin toiminnantarkastajien lausunto sekä myönnettiin tili- ja vastuuvapaus hallitukselle.

Hallituksen varsinaisia- ja varajäseniä on poistunut tehtävistä ja nyt on käyty hallituksen täydennysvaali. Uusia hallituksen jäseniä ovat Jenni Hytinmäki Haapaveden kotisairaalasta ja Miia Ilmola Haapaveden kotihoidosta.

Työehtosopimuksemme on voimassa kevääseen 2025 ja neuvottelukierrokselle valmistautuminen on jo alkanut – maaliskuun aikana ammattiosasto keräsi jäsenten näkemyksiä ja näistä tehdään kooste Tehylle. Asia käsiteltiin sääntöjen mukaisesti varsinaisessa kokouksessa.

Ammattiosasto on saanut ylimääräisen jäsenmaksupalautteen joka tulee kohdentaa jäsenten hyväksi tasapuolisesti. Hallitus ehdotti, ja jäsenistö kannatti seuraavaa: tilataan uusi erä Tehy huppareita joista ammattiosasto maksaa 10e ja loppuosa jää jäsenelle itselle maksettavaksi. Tai vaihtoehtoisesti samalla summalla jäsen saa kesän aikana asioida Haapavedellä/Pyhännällä tietyissä kahviloissa. Näistä ei ole vielä yrittäjien kanssa neuvoteltu, joten tarkemmat tiedot tulette saamaan kun nämä on varmistettu.

Paikalla oli alueemme pääluottamusmies Nina Pulkkinen pitämässä edunvalvonnan puheenvuoroa. Esityksessään hän kertoi työmarkkinatilanteesta ja tehyläisen päättäjän työstä, sivusi tulevaa ammattiosastorakennemuutosta, esitteli uutta palkkausjärjestelmää ja kertoi vielä Pohteen ajankohtaisesta YT tilanteesta.

Yhteistoimintamenettelyihin liittyen seuraa Ilonaa sekä Tehyn viestintää.

Pidetään yhteydenottojen kynnys matalana;
Yhteystiedot: